V dubnu jsem se měla možnost na 4 dny zúčastnit školení “ICL for Schools Community of Practice” v tureckém Izmiru. Cílem tohoto školení bylo šířit povědomí o mezikulturním učení ve školách, dále vytvoření podpůrné skupiny pro školy a jejich aktivní učitele. Společně s dobrovolníky AFS z různých zemí Evropy jsme se zabývali, jak můžeme podpořit mladé lidi v získávání znalostí o mezikulturním učení, diskutovali jsme o problémech a potřebách v tomto odvětví neformálního vzdělávání.

Na přelomu května a června jsem potom byla ještě také 4 dny na školení “Global Competence in Teacher Education” v Belgii, které bylo uskutečněno díky finanční podpoře z fondu Erasmus+. Tento projekt byl spíše už trochu větší, zapojilo se okolo 40 účastníků z více jak 15 zemí světa. V rámci tohoto školení byl vytvořen vzdělávací program na podporu učitelů a pracovníků v oblasti neformálního vzdělávání, kteří se učili jak rozvíjet globální kompetence mladých lidí a taky sami sebe. Organizovaly ho dvě univerzity – University of Hull a University College Leugven-Limburg, a dále byly zapojeny společnosti EFIL, AFS INT a University of Genoa, Häme University of Applied Sciences, Hellenic Open University.

Školení v Turecku pro mě mělo velký přínos z té strany, že jsem zjistila i já jako dobrovolník jak bych v této oblasti mohla trochu pomoct a nějak rozvíjet mezikulturní vzdělávání i u nás na školách. Projekt v Belgii byl pro mě zase trochu jiná velká zkušenost z toho důvodů, že jsem poznala spoustu mladých učitelů z různých zemí světa. Mohla jsem si s nimi vyměnit různé poznatky, rady a názory. Zjistila jsem jak to třeba konkrétně funguje v jiných školách a státech.

– Markéta P., dobrovolnice za dobrovolnickou skupinu Praha a okolí